مجتمع مسکونی الغدیر

Close
مسئولیت:طراحی
محل پروژه:قم،ایران
سال:2014
امروزه عمده ترین مشکل در همه جای دنیا نرخ بالای مصرف انرژی است.در ایران،مصرف ساختمان 37٪ انرژی و ساختمانهای مسکونی بیشترین مصرف را دارند.با توجه به چگالی و ارتفاع این مجتمع ها که در چنین آب و هوای گرم و خشک با تابش خورشید با دوز بالا قرار دارند ، مشکل اصلی در مصرف انرژی دیوارهایی است که در تابستان در معرض گرمای خورشید قرار دارند. کنترل میزان سرمایش در تابستان و گرم شدن در زمستان مسئله اصلی در مرحله تولید ایده ها است که می توان با انتخاب جهت گیری مناسب و شکل مناسب برای ساختمان مورد بررسی قرار گرفت.
با توجه به درخواست کارفرما برای ساخت واحدهای کوچک مسکونی با حداکثر مساحت 120 متر مربع؛ ما واحدهای 2 خوابه طراحی کرده ایم که اغلب کوچکتر از اندازه گیری مشخص است.این واحدها دارای مناطق خصوصی،عمومی و خدماتی هستند. با توجه به محدودیت ها و خدمات مکانیکی ، جمع آوری مناطق خدماتی در مرکز ، راه حل عملی برای به حداقل رساندن مشکلات نصب و خدمات و ادغام سازه ها و امکانات است. فضای داخلی خاص و بدون هرگونه دخالت نتیجه انتخاب چنین سیستمی برای شکل دادن به رفتار در واحدهای باقیمانده است.
مسئله دیگر عدم وجود فضای مناسب و نیمه باز در ساختمانهای بلنداست كه موقعیت آنها سلسله مراتبی مناسب از فضاها را ایجاد می كند.این سلسله مراتب بین طیف فضاهای عمومی و خصوصی است که باعث ایجاد فضاهای قابل دفاع در مجتمع مسکونی خواهد شد. عدم تشكيل سلسله مراتب فضاهاي نيمه عمومي و نيمه خصوصي در ساختمان هاي بلند يك مسئله مهم است. در ساختمانهای بلند فضای عمومی ناگهان وارد فضای خصوصی می شود که تجربه مکانی مطلوب را برای بیننده خراب می کند.
ارائه پارکینگ برای 360 واحد مسکونی در دو طبقه و خدمات و امکانات موجود در منطقه اصلی جهت تأمین نیازهای تسهیلات دو بلوک مسکونی اساسی،راه حلهای فنی پیشنهادی برای پرداختن به مسائل مربوط به امکانات بلوک های مسکونی است.
یکی دیگر از چالش های مربوط به سایت و آب و هوا،ایجاد فضای سبز داخلی است که از خارج جدا می شود زیرا چشم انداز خارج چیزی جز ساختمان بیابانی و صنعتی نیست.فضای سبز مداوم که از آخرین سقف شروع می شود و به کوچه ها کشیده می شود ، فضای سبز و منظره مطلوب برای بلوک های شمالی را تشکیل می دهد.
2014, ساخته نشده, قم, مسکونی و ویلایی

این یک وبسایت حرفه‌ای است که نیاز به یک مرورگر مدرن و به روز دارد.

همین امروز به روزرسانی کنید!